2021. 02. 18.

Február 18-án tette közzé a Tempus Közalapítvány az Erasmus akkreditációs pályázat eredményét. Ezek szerint iskolánk kilencedikként a 36 iskola közé került, akik a most kezdődő uniós ciklusban könnyítetten jutnak hozzá forrásokhoz a nemzetközi projektek finanszírozására.

Az októberben beadott pályázatot már a múlt tanév végén kezdtük tervezni a tantestülettel, ősszel bevontunk szülőket és diákokat is, de külföldi partneriskoláinkkal is együtt dolgoztunk. Megfogalmaztuk az iskola nemzetköziesítési tervét.

A pályázatban:

  • Bemutattuk az iskola hátterét és tapasztalatát nemzetközi téren, az iskola szükségleteit, amelyekre a pályázati programok válaszokat adhatnak.
  • Az Erasmus tervben 10 célt fogalmaztunk meg részletesen.
  • Öt évre terveztünk mobilitási tevékenységeket.
  • Bemutattuk a pályázat menedzsmentjének mikéntjét.

A sikeres akkreditáció nyomán évente hívhatjuk le a tervezett tevékenységekre a forrásokat.

A lehetséges és tervezett tevékenységek:

  • Munkatársak szakmai útjai, külföldi tanítási tevékenysége és kurzusokon való részvételük.
  • Tanulók csoportos utazása vagy rövid illetve hosszabb távú egyéni mobilitása.
  • Szakértők fogadása, gyakorló tanárok fogadása és előkészítő látogatások lebonyolítása.

A következő öt évre mintegy 140 tanulói és közel 100 munkatársi mobilitást terveztünk (egy mobilitás egy diák vagy munkatárs nemzetközi utazással járó programját jelenti).

A pályázatban megfogalmazott célok, amelyeket a tevékenységek segítik:

  • Nemzetközi iskola: stabil hálózatban az óvodától az érettségiig különböző területeken minden diák vegyen részt évente legalább egy nemzetközi, főleg online projektben interdiszciplináris jelleggel.
  • Pedagógusok nemzetközi képzése a pedagógiai megújulás mentén - rendszeres képzés az éves fejlesztési prioritás szerint a nemzetköziesítési tervben megfogalmazott területeken, az eredmények beépítése.
  • A nyelvoktatás átfogó fejlesztése a nyelvi előkészítéstől a C1 szintig: az óvodától érettségiig hatékonyan segítsük a diákokat saját motivációjukra építve, módszertanilag és nyelvileg jól felkészülve.
  • Az intézményi szervezet fejlődjön úgy, hogy a pedagógiai megújulást hatékonyan tudja előmozdítani, ezen belül a vezetők felkészültsége növekedjen a változásmenedzsment, az innovációk, a bevonás terén.
  • A pedagógusok -elsősorban angol- nyelvtudását fejlesszük olyan szintre, hogy be tudjanak kapcsolódni a nemzetközi iskola projektekbe. Minden szakmai területen legyen erre kész pedagógus minden szinten.
  • Hozzunk létre olyan együttműködő nemzetközi iskolahálózatot, ami alapja lesz a nemzetközi iskolaként való működésnek. Legyenek szövetségesek, azaz egyeztessük stratégiai céljainkat, tevékenységeinket.
  • A diákok aktívan, kezdeményezően kapcsolódjanak be a nemzetközi együttműködésekbe a pedagógiai megújulás, a társadalmi nevelés mentén. Fogalmazzák meg szempontjaikat, segítsék, alakítsák a projekteket.
  • A nyelvi sokszínűség, a második idegen nyelv tanulásának támogatása - amellett, hogy az angol tanulása mindenki számára szükséges, növekedjen a második idegen nyelvet eredményesen tanuló diákok száma.
  • Az iskolai inklúzió erősítése: a nemzetközi kapcsolatok szolgálják a nyelvi, interperszonális és tantárgyi tehetséggondozást, ugyanúgy az SNI diákokat, hátrányaik csökkentését különösen a nyelvi téren.
  • A társadalom megújítását segítő pedagógia erősítése óvodától az érettségiig, főként a diákok társadalmi és környezeti felelősségvállalásának erősítését segítő projektek tervezésével, megvalósításával.

 

Submitted by mikulas.domonkos on